Parodontitis

Parodontitis is een langdurige en vergevorderde tandvleesontsteking. Dit is te voorkomen door een goede mondhygiëne en regelmatig bezoek aan de tandarts en mondhygiënist. Klachten zoals pijnlijk of bloedend tandvlees moeten verholpen worden om een gezond gebit te behouden. Maak een afspraak met de mondhygiënist voor een parodontitis behandeling wanneer u deze klachten heeft.

Bel voor een afspraak

Inschrijven als patiënt

Symptomen van een tandvleesontsteking

Bloedend en gevoelig tandvlees en een vieze smaak in uw mond kunnen symptomen zijn van een tandvleesontsteking. Dit zijn de symptomen waaraan u parodontitis herkent:

• Gevoelig tandvlees
  • Bloedend tandvlees
  • Tandpijn of kiespijn
  • Vieze smaak

Een ontsteking van het tandvlees hoeft geen pijn te doen, dus ook wanneer u geen pijn heeft is het belangrijk om ernaar te laten kijken door uw tandarts of mondhygiënist. Heeft u twijfels over de gezondheid van uw gebit? Maak dan een afspraak voor een mondhygiënebehandeling.

Parodontitis behandeling

Met een regelmatige controle bij de tandarts en periodieke reiniging door de mondhygiënist zijn tandvleesproblemen te voorkomen. Ook worden problemen vroegtijdig gesignaleerd, zodat een behandeling tijdig gestart kan worden.

Onze mondhygiëniste behandelt parodontitis door middel van intensieve reiniging. Ook krijgt u instructies voor goede mondhygiëne, zodat uw herstelde tandvlees gezond blijft.

Maak een afspraak bij tandartspraktijk Verdronkenoord

Als u een behandeling nodig heeft, dan is dat zoals gebruikelijk mogelijk middels een afspraak. Ook kunt u een controle afspraak maken. Voor het maken van een afspraak kunt u contact met ons opnemen.